Drukowanie zdjęć – jak sobie z tym poradzić?

      2 komentarze do Drukowanie zdjęć – jak sobie z tym poradzić?

Niby to bardzo proste – wybrać zdjęcie, nacisnąć „drukuj”, sprawdzając przedtem czy drukarka jest podłączona, czy ma papier – i gotowe. Tymczasem pominięcie szeregu ważnych kwestii przed wydrukiem doprowadzi do uzyskania mało wyrazistej fotografii w niekoniecznie idealnych kolorach, w przypadkowym rozmiarze, wcale nieprzypominającej oryginału.

Jak drukować, żeby wydrukować dobrze i ładnie?

Większość zdjęć zrobionych nawet przez profesjonalistę wymaga pewnej obróbki w specjalnym programie. Można w ten sposób poprawić kadr, zmienić nasycenie kolorów, rozjaśnić lub przyciemnić fotografię. Warto pobawić się takimi opcjami przed wydrukiem, żeby zdjęcie na papierze spełniło wszystkie pokładane w nim oczekiwania. Najlepiej zrobić próbny wydruk, bo nie każdy monitor w idealny sposób pokazuje rzeczywiste kolory. Ważna jest też ogólna jakość zdjęcia. Większość aparatów zapisuje na karcie pliki graficzne w formacie bezstratnym, o ile tego nie zmienimy – ich rozmiary są spore, ale zdjęcie jest świetnej jakości i ma dużą rozdzielczość. Łatwo to popsuć mało uważną edycją i zapisaniem efektów pracy w postaci mocno skompresowanego pliku *.jpg. Taki plik trzeba pozbawić efektu kompresji lub wybrać inny format. Jeśli zależy nam na jakości, warto poświęcić kilka dodatkowych megabajtów na dysku.

Ustawienia drukarki

Najlepsze zdjęcia drukują specjalne urządzenia pozwalające na druk bez marginesów. Są to tzw. drukarki fotograficzne, mniej wydajne od zwykłych atramentowych, ale bardzo dokładne i nowoczesne. Świetnie radzą sobie z zadrukowaniem całej powierzchni papieru fotograficznego, więc przy dobrym wyborze rozmiaru zdjęcie wygląda jak prawdziwa odbitka.

2 thoughts on “Drukowanie zdjęć – jak sobie z tym poradzić?

  1. kuba

    Najlepsze sa zdjęcia surowe, wywołane bez żadnych efektów, bo tylko takie mają klimat i nie zmienie zdania choćby nie wiem co 🙂

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *