Jak nauczyć się robić dobre zdjęcia?

      2 komentarze do Jak nauczyć się robić dobre zdjęcia?

Fotografia to sztuka, niezbędna jest więc nie tylko ciężka praca, ale i odrobinę talentu, zmysłu artystycznego. Nie można myśleć znowu w drugą stronę – mam talent, jestem wrażliwy, mogę więc lenić się i czekać, aż mnie znajdą. Nic z tych rzeczy, w dzisiejszych czasach pełno jest wrażliwców i zdolnych osób czekających na odkrycie, które nie następuje. Żeby coś osiągnąć, a więc nauczyć się robić dobre zdjęcia, trzeba działać, między innymi jak najszybciej nawiązać kontakt z branżą i spróbować wykonać pierwszy krok.

Nauka od najlepszych

Początkującym osobom bardzo pomaga „wystawienie się” na krytykę. Co prawda na początku może być nieco szokujące, że czyjeś super piękne i wspaniałe zdjęcia nie są niczym wyjątkowym, ale jeśli uda się przeżyć ten trudny czas, później powinno być już znacznie lepiej. Bardzo ważne jest jak najszybsze dotarcie do osób, które dzięki swojemu talentowi mogą posłużyć jako autorytet – nie chodzi o to, by móc się na kimś wzorować, ale móc podejrzeć, jak ktoś znający się na rzeczy posługuje się aparatem, jak kadruje, jakich filtrów używa, itd. Warto też móc odnieść się obiektywnie do czyjejś krytyki, a jeśli będzie ona pochodziła od swoistego autorytetu, może okazać się naprawdę przydatna.

Ćwiczenia

Na początku (nie tylko, ale początkowo jest to bardzo ważne) trzeba dużo i intensywnie ćwiczyć, szukając tego, co jest dla nas interesujące i inspirujące. Powszechny dostęp do internetu i obniżenie cen dobrych aparatów sprawiły, że wszyscy chcą robić zdjęcia, zamieszczać je, realizować się artystycznie. Super, ale większość z tych osób nigdy nie wyjdzie ponad przeciętność. Dlatego też znalezienie niszy, która pozwoli się wyróżnić, może być pierwszym krokiem początkującego fotografa, by stał się artystą.

2 thoughts on “Jak nauczyć się robić dobre zdjęcia?

  1. Anna

    No tak, w sieci jest pełno takich „a mama kupiła mi lustrzankę” albo specjalistów od „bokeh” – nie wiedzą nawet co to jest;p

    Reply
  2. kuba

    Dzięki temu, że ciągle robię zdjęcia, udało mi się już sporo nauczyć. Naturalnie wiem, że jeszcze dluga droga przede mną, ale wcale jej się nie obawiam.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *